У Основној школи „Танаско Рајић“ организован је 24. октобра, у оквиру недеље обележавања Европског дана језика, прва у низу активности планираних за период од 23. до 27. октобра – Књижевни сусрет са књижевницом Милицом Милошевић, а поводом књиге „Ема, шта је с тобом“.
Захваљујући ангажовању наставница ове школе и у образовно-васпитним активностима на нивоу града, дошло је до ове сарадње и њеног продубљивања са младом књижевницом. Наиме, информацију о књизи и ауторки је у школу донела наставница физичког васпитања и руководилац Тима за заштиту од насиља Весна Пешов која је одмах повезала наставницу грађанског васпитања Јелену Сретеновић Рестаино, организаторку целокупног обележавања Европског дана језика у школи, и наставницу српског језика у звању Наташу Турунташ, истовремено руководиоца Тима за остваривање угледних часова и активности. Тиме је
створен стручни тим веома предузимљивих појединаца па су идеје о циљевима које ће обухватити књижевни сусрет биле разноврсне и актуелне у смислу потреба ученика за подршком.
Књижевни сусрет је имао уводно излагање о самој књизи „Ема, шта је с тобом“ и ауторки. Потом су ученици, чланови Читалачког клуба, читали одломке по избору менторке Наташе Турунташ (једина имала прилику да прочита књигу пре) и постављали питања која су са наставницом дефинисали унапред, а која су у вези са прочитаним одломцима. Тако је покренут разговор писца и публике о темама које књига отвара: селидби као метафори промена са којом се у одређеном тренутку дете или млад човек суочава, породици као колевки подршке, васпитања и вредносних ставова, вршњацима и другим људима чији однос
зависи од нашег самопоуздања и превазилажења властитих страхова, часовима и наставницима који су подстицајни и подржавајући, моделима понашања које следимо и одупирању негативним примерима, љубомори као феномену који није продуктиван и како га решити…
Пажња мотивисане публике јасно је указивала да разговор о овим темама интересује ученике, а гошћа, књижевница и сама млада и још увек ученик, студент имала је веома дубоке, јасне и инспиративне поруке које оснажују публику и мотивишу за читање. На крају је по плану наставница и у складу са професионалном оријентацијом представљено занимање књижевник/ца. Наставнице укључене у реализацију повезале су садржај књиге са здравим стиловима и спортом који шири видике и јача самопоуздање, са толеранцијом и уважавањем различитости и истакле читање као вештину којом се утиче на развој ученика,
укључујући когнитивне, емоционалне и социјалне аспекте.
Важно је напоменути да је публика била одабрана – ученици за које су наставнице процениле да је најпотребније да присуствује и да могу пренети утиске другим вршњацима јер је простор био ограничен на шездесетак места. Припреме су биле олакшане јер су наставница Весна Пешов и наставница Наташа Турунташ имале раније прилику да упознају ауторку књиге која им је била ђак и која је из тих искустава понела позитивну енергију и била отворена да подржи у васпитном смислу циљеве планиране сусретом.
Поред бројних ученика, овој активности присуствовали су директор и други наставници из школе. Књижевни сусрет завршен је у пријатној атмосфери и дружењу књижевнице и ученика.
За фотографије су, као асистенти у реализацији пројекта, биле задужене наставнице Јелена Макевић и Милица Марковић.